Průběh realizace
V rámci projektu byly realizovány následující činnosti:
- Analýzy procesů uvnitř NTK, následná optimalizace s cílem zvýšení jejich kvality a efektivity (personální, ekonomické, provozní procesy), odstranění nedostatků a s důrazem na klientský přístup
- Analýzy fungování veřejných informačních knihovnických služeb v Česku s odkazem na legislativní rámec, odpovídajících zahraničních modelů a trendů jejich efektivního zabezpečení
- Vytvoření registru akvizice elektronických informačních zdrojů (EIZ)
- Vytvoření standardizovaného systému sledování kvality a řízení výkonu veřejných informačních služeb knihovny
- Vytvoření Strategického plánu rozvoje NTK a dalších strategických dokumentů s akcentem na elektronické informační služby a digitalizaci
- Vzdělávání zaměstnanců
Důvody realizace
Důvodů pro realizaci projektů bylo hned několik. Pro další rozvoj NTK bylo například nutné vytvořit komplex strategických dokumentů vč. materiálů rozšiřujících národní politiky a rozvíjejících programy pro zabezpečení veřejných informačních služeb. NTK také potřebovala nástroj pro průběžné sledování kvality služeb. Chyběl systém, který by po vyhodnocení slabých míst kvalitního poskytování veřejných služeb, poskytl i nástroje pro vyhodnocení zpětné vazby a úspěšnosti nápravných opatření. Chyběl nástroj pro sledování kvality služeb specializovaných knihoven působících ve sféře výzkumu, vývoje a vysokých škol. Dále můžeme zmínit potřebu zvyšovat informační gramotnost v kontextu celkového zabezpečení národní vzdělávací soustavy.
Výstupy projektu
Mezi výstupy projektu lze zařadit: analýzy současného stavu, včetně SWOT a STEP analýzy; prověřený procesní model registru akvizice elektronických informačních zdrojů (EIZ); implementace jednotného systému plánování nákupu elektronických informačních zdrojů do ČR; komplex strategických dokumentů NTK; prověřený automatizovaný adaptabilní systém pro sledování kvality veřejných služeb knihovny; proškolení dvou interní trenérů z řad managementu.