Průběh realizace
Realizace projektu byla rozdělena do tří fází – přípravná, realizační a provozní. V přípravné fázi dominovaly zejména aktivity zaměřené na definici projektu, jeho obsahu, subjektů zapojených do projektu a přípravu veškeré dokumentace nezbytné pro jeho předložení ke spolufinancování. Realizační fáze probíhala v období od srpna 2010 do prosince 2013. V tomto období byly realizovány aktivity, jejichž náplní je především vlastní vybudování střešní části celkového projektu IS IZS, tj. Národního informačního systému IZS. Provozní fáze zahrnovala provoz, plánovanou obnovu a údržbu systému.
Důvody realizace
Důvodem realizace projektu byla nedostačující interoperabilita základních složek Integrovaného záchranného systému. Složky sice disponovaly vlastními systémy, ty ale nebyly propojeny tak, aby byla umožněna efektivnější spolupráce základních složek IZS. Dalším důvodem byla též velmi rozdílná úroveň vyspělosti technologického řešení u složek, což neumožňovalo optimální spolupráci složek a občanovi nebyla garantována stejná úroveň poskytnuté služby.
Výstupy projektu
Celkovým výstupem projektu je funkční národní informační systém IZS, který je využíván všemi základními složkami IZS při příjmu tísňových volání a následném vysílání sil a prostředků k mimořádným událostem. Projekt lze rozdělit do čtyřech základních stavebních bloků: Informační platforma, Národní systém příjmu tísňového volání, Geografický informační systém, Řízení výměny dat základních složek IZS.